Критерії оцінювання НУШ 2 клас

 

Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти  2 класу НУШ.

 

     Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів других класів здійснюється вербально (відповідно до наказу МОН України від 27.08.2019 № 1154 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу»).


Застосування формувального оцінювання реалізує такі освітні завдання:

Підтримання бажання вчитися та прагнути до макимально можливих результатів.

Сприяння оптимальному темпу здобуття освіти учнів.

Формування в учнів упевненості в собі.

Формування в учнів рефлексивного ставлення до власних помилок. Усвідомлення ними,  що власні помилки – це шлях до успіху.

Забезпечення постійного зворотнього зв’язку щодо сприйняття та усвідомлення учнями навчального матеріалу на кожному етапі уроку (щоб вчитель бачив, чого досягли учні, де роблять помилки).

Здійснення діагностування особистісного розвитку та навчально ї діяльності учнів на кожному з етапів навчання.

Навчальні досягнення учнів других класів підлягають формувальному і підсумковому (тематичному та завершальному) оцінюванню. Оцінювання результатів навчання учнів у других класах здійснюється вербально. 

Формувальне оцінювання, метою якого є відстеження особистісного розвитку учнів є невід'ємним складником освітнього процесу та здійснюється постійно. 

Формувальне оцінювання передбачає організацію учителем діяльності учнів щодо усвідомлення ними цілей та очікуваних результатів навчання, способів їх досягнення та визначення подальших навчальних дій щодо покращення досягнень за результатами зворотного зв'язку. 

Об'єктами формувального оцінювання є процес навчання учнів, а також результат навчальної діяльності на певному етапі навчання. 

Провідна роль у формувальному оцінюванні належить критеріям, за якими воно здійснюється. Критерії оцінювання визначаються вчителем (із поступовим залученням до цього процесу учнів) відповідно до кожного виду роботи та виду діяльності учнів. Орієнтирами для визначення критеріїв формувального оцінювання є вимоги до обов'язкових результатів навчання та компетентностей учнів початкової школи, визначені Державним стандартом початкової освіти до першого циклу навчання (1 – 2 класи), і очікувані результати, зазначені в освітній програмі закладу загальної середньої освіти. 

У другому класі рекомендуємо дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час організації формувального оцінювання та використовувати інструментарій формувального оцінювання, що було запропоновано у Методичних рекомендаціях щодо орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 20.08.2018 No 924. 

Педагогічне спостереження за навчальною та іншими видами діяльності учня здійснюється учителем протягом року. Залежно від мети спостереження, вчитель може оцінювати дітей в різноманітних ситуаціях, коли вони працюють в парі, групі, індивідуально. Оцінюються також не тільки навчальні результати учня, але і його активність, зацікавленість, мотивація, що є також важливими цілями у початковій школі. 

Для оцінювання досягнень учнів використовується чотирирівнева система:

 «має значні успіхи»,

 «демонструє помітний прогрес»,

 «досягає результату з допомогою вчитедя (дорослого)»,

 «потребує значної уваги і допомоги».

Результати формувального оцінювання відображаються в оцінних судженнях учителя, що характеризують процес навчання та досягнення учнів. Оцінні судження вчителя мають бути об'єктивними, конкретними, чіткими, лаконічними, доброзичливими, слугувати зразком для формулювання оцінних суджень учнями. В оцінному судженні зазначають прогрес учнів та поради щодо подолання утруднень, за їх наявності.

Неприпустимим є формулювання оцінних суджень, що принижують гідність дитини, а також використання зовнішніх атрибутів (зірочки, квіточки, прапорці тощо) .

Підсумкове тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів у другому класі здійснюється протягом навчального року за результатами опанування ними теми, кількох тем, розділу програми тощо. Підсумкове завершальне оцінювання здійснюється в кінці навчального року з метою визначення освітніх завдань для реалізації індивідуального підходу до дитини в процесі подальшого навчання. 

Підсумкове тематичне оцінювання здійснюється вербально за результатами виконання діагностичних робіт, розроблених на основі компетентнісного підходу, які можуть бути усними чи письмовими у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо. У другому класі тривалість виконання діагностичної роботи не повинна перевищувати 35 хвилин (із 40 хвилин уроку 5 хвилин - інструктаж, 35 хвилин – виконання роботи). 

Рекомендовано проводити діагностичні роботи з мовно-літературної, математичної та природничої освітніх галузей. 

Під час планування діагностичних робіт з української мови рекомендовано враховувати усі види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо) та передбачати їх комбінацію (аудіювання, читання вголос, читання напам'ять, переказ, робота з літературним твором/медіатекстом, списування, диктант, робота з мовними одиницями). 

Діагностика навчальних досягнень з таких освітніх галузей як технологічна, інформатична, соціальна і здоров'язбережувальна, громадянська та історична може відбуватися у складі комплексних робіт із використанням компетентнісних завдань у межах інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Проведення окремих діагностичних робіт з цих освітніх галузей не передбачено. 

Діагностичні роботи з мистецької та фізкультурної освітніх галузей, а також курсів за вибором не є обов'язковими у другому класі. 

Підсумкове завершальне оцінювання навчальних досягнень учнів передбачає узагальнення інформації про їхній навчальний поступ протягом навчального року, при цьому не передбачає проведення окремих діагностичних робіт. Результати підсумкового завершального оцінювання учитель визначає на основі власних педагогічних спостережень, результатів тематичного оцінювання, аналізу учнівських портфоліо та фіксує у Класному журналі і свідоцтвах досягнень. 

Свідоцтво досягнень заповнюється вчителем двічі на рік. У жовтні заповнюється лише його перша частина, у травні - перша і друга частини. 

У свідоцтві досягнень учитель фіксує розгорнуту інформацію про навчальний поступ учня/учениці у школі протягом навчального року з усіх предметів вивчення за показниками, які відповідають визначеним типовою освітньою програмою очікуваним результатам навчання, та надає рекомендації щодо подальшого навчання. Документ підписують учитель і батьки. Оригінал свідоцтва досягнень надається батькам, а його завірена копія зберігається в особовій справі учня в школі. 

Інформація про формувальне та підсумкове оцінювання результатів навчання учня є конфіденційною. Вона обговорюється лише під час індивідуальних зустрічей учителя з учнем/ученицею та його/ії батьками або консультацій з фахівцями, які беруть участь у розробленні індивідуальної траєкторії розвитку учня. 

 

Що оцінювати

Що врахувати

Особистісні

риси, цінності та

наскрізні вміння

Учень

- виявляє інтерес до навчання;

- активно працює на уроці;

- ставить запитання про нове, незрозуміле;

- висловлює свою думку і пояснює її;

- виявляє старанність у навчанні;

- працює зосереджено;

- виявляє самостійність у роботі;

- доброзичливо ставиться до інших;

- співпрацює з іншими дітьми;

- вирішує конфлікти мирним шляхом;

- знаходить успішні шляхи вирішення

проблем;

- дотримується правил поведінки під час уроку,

гри, відпочинку;

- бере відповідальність за свої дії;

- прогнозує наслідки власних дій;

- бере участь у житті класу;

- керує своїми емоціями, пояснює їх вплив на

поведінку;

- висловлює свою думку і пояснює її;

 

- зазначає авторство власних робіт; виявляє

повагу до авторства інших

На рівень особистих

досягнень, наприклад

темп навчання, можуть

впливати особливості

дитини, внаслідок чого

вона може досягати

вказаних результатів

раніше або пізніше від

завершення зазначеного

циклу чи рівня.

 

Українська мова

- уважно слухає і розуміє співрозмовника;

- веде діалог на теми, які викликають

зацікавлення;

- дотримується правил спілкування:привітання,

прощання, подяка, прохання, запитання;

- зрозуміло висловлює свої думки, потреби,

відчуття, спостереження;

- знає всі літери алфавіту;

- читає вголос доступні тексти з відповідною

інтонацією;

- розуміє фактичний зміст прочитаних простих

коротких текстів;

- виявляє інтерес до читання, описує, про що (про

кого) любить читати;

- висловлює власне ставлення до

прочитаного;

- пояснює зміст прочитаного, побаченого,

почутого;

- називає і розбірливо пише всі рукописні літери

алфавіту;

- списує слова і речення з друкованого і

рукописного тексту;

- пише під диктування слова(у яких написання

збігається із звучанням)

- пише прості тексти про свої думки,

враження, спостереження

 

У діагностичних роботах

з української мови

враховано усі види

мовленнєвої діяльності

(аудіювання, читання,

говоріння, письмо) та їх

комбінації (аудіювання,

читання вголос, читання

напам'ять, переказ,

робота з літературним

твором/медіатекстом,

списування, диктант,

робота з мовними

одиницями).

До 5 речень із 3-4 слів.

 

Іноземна мова

- розуміє короткі, прості запитання та твердження,

які вимовляються повільно та чітко, за потреби

повторюються, та супроводжуються візуальними

опорами або жестами задля покращення розуміння;

- розуміє найпростіший інформаційний матеріал, що

містить знайомі слова у супроводі малюнків, де є

фотографії страв, або ілюстровані оповідання, де

використовується знайома лексика;

- ставить та відповідає на запитання про себе та

щоденні справи, вживаючи короткі, формульні

вирази та покладаючись на жести для підкріплення

інформації;

- описує себе (наприклад, ім'я, вік, родина),

вживаючи прості слова та формульні вирази, за

можливості попередньої підготовки;

- встановлює базовий соціальний контакт онлайн,

вживаючи найпростіші ввічливі форми вітання та

прощання

 

 

Математика

 

- переміщує об'єкти в заданих напрямах (справа

наліво, зліва направо, зверху вниз, знизу догори);

- лічить об’єкти, додає і віднімає числа в межах 100

з переходом через розряд;

- порівнює числа в межах 100

- розв'язує прості і складені задачі;

- визначає час за годинником із точністю до 5

хвилин;

- збирає та представляє дані, що

відображають повсякденні проблеми, на основі

запропонованого опитувальника (2-3 запитання)

- вимірює величини за допомогою

вимірювальних засобів;

- розрізняє геометричні площинні та об'ємні

фігури за їх істотними ознаками;

- створює макети реальних та уявних об'єктів;

 

Використовуються задачі

на знаходження суми,

різниці двох чисел, задачі

на збільшення,

зменшення числа на

кілька одиниць,

різницеве порівняння.

Використовуються

завдання на визначення

геометричних форм

предметів.

 

Я досліджую світ

 

- виконує прості спостереження / досліди;

- описує об'єкти та явища живої і неживої природи

та пояснює взаємозв'язки між ними;

- розповідає про себе, свою сім'ю, клас, громаду;

- дбайливо ставиться до навколишнього середовища;

- розрізняє здорові і шкідливі звички, дотримується

здорового способу життя;

- дотримується правил безпеки під час різних видів

діяльності

 

проводити діагностичні

роботи з природничої

освітньої галузі.

Діагностика навчальних

досягнень з таких

освітніх галузей як

соціальна і

здоров'язбережувальна,

громадянська та

історична може

відбуватися у складі

комплексних робіт із

використанням

компетентнісних

завдань у межах

інтегрованого курсу «Я

досліджую світ».

 

Інформатика

Учень

- класифікує об'єкти за схожими і відмінними

властивостями;

- використовує готові та створює прості

інформаційні продукти;

- використовує цифрові пристрої для пошуку

інформації, творчості та співпраці

 

Проведення окремих

діагностичних робіт з

інформатичної освітньої

галузі не передбачено.

 

Технології

- пропонує і втілює власні творчі ідеї;

- належним чином користується матеріалами та

інструментами;

- планує дії і виготовляє власний виріб

 

Проведення окремих

діагностичних робіт з

технологічної освітньої

галузі не передбачено.

 

Мистецтво

- охоче бере участь у спільних співах, танцях,

творенні мистецьких композицій;

- висловлює своє ставлення до мистецьких творів;

- створює художні образи різними засобами

 

Діагностичні

роботи з мистецької та

фізкультурної освітніх

галузей, а також курсів

за вибором не є

обов'язковими у другому класі

 

Фізична культура

 

- бере участь у рухливих іграх;

- співпрацює в команді з однокласниками;

- демонструє гідну поведінку, якщо виграє чи програє.

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар